امکان درمان خار پاشنه با شاک ویو و احتمال باز گشت آن

سلام دکتر جان. من خار پاشنه پا داشتم و دائما درد پاشنه ناشی از این خار راه رفتن را برایم سخت کرده بود. دو بار تزریق کورتن در خار پاشنه داشتم ولی علائم خار پاشنه دقیقا مثل قبل برگشت. می خواستم ببینیم شاک ویو درمان قطعی خار پاشنه هست و یا اینم موقته؟

سلام. همانگونه که فرمودید درد خار پاشنه در هنگام صبح تشدید می شود ، و من به بیمارانم می گویم که خار پاشنه اغلب یک مشکل ثانویه است و باید علت های ایجاد خار پاشنه مانند کف پای صاف و مشکلات کمر و ساق پا هم درمان شود.  مطمئنا یکی از بهترین درمان ها برای درمان خار پاشنه شاک ویو تراپی می باشد ،، با وجود شاک ویو درمانی مشکل ما با خار پاشنه تا حد زیادی برطرف شد ه و واقعا این دستگاه معجزه ای در درمان خار پاشنه ایجاد کرده است.

اما درمان قطعی خار پاشنه به شرطی انجام می شود که هم عللی که عنوان شد درمان شود (و خصوصا مشکلات کمر) و هم بیمار ورزش های آموزش داده شده خار پاشنه را برای مدت طولانی انجام دهد.  البته کفی های مربوط هم باید درست ساخته شود. کفی طبی خار پاشنه، کفی ژله ای نیست که عمده بیماران استفاده می کنند بلکه کفی خاصی است که باید بر اساس ارگونومی پای فرد ساخته می شود و تمام طول می باشد و قسمت پاشنه از مواد نرمی استفاده می شود که خاصیت ارتجاع پذیری بهتری دارند.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.