ارتباط کمردرد با پوکی استخوان

سلام خانمی هستم 46 ساله مدتی هست دچار درد کمر شدم و بیشتر از 5 یا 6 دقیقه بیشتر نمیتوانم سر پا بمانم و همچنین بعد از بیدار شدن کمردرد من تشدید میگردد البته به همکاران شما مراجعه کردم تشخیص پوکی استخوان دادند داروهای ویتامینی هم مصرف کردم ولی نتیجه نگرفتم البته گاهی هم در قسمت پاشنم احساس گرفتگی دارم میخواستم مرا راهنمایی کنید یا اگر لازم باشد به چه نوع متخص مراجعه کنم با تشکر

سلام. کمردرد ارتباط مستقیمی با پوکی استخوان ندارد. اصولا پوکی استخوان را بیماری خاموش یا Silent Disease می مامیم. در کمردرد به هیچ عنوان ویتامین کمکی نمی کند. تنها شرایطی که پوکی استخوان موجب کمردرد می شود این است که این پوکی به قدری شدید شود که موجب شکستن ستون فقرات شود و در اثر شکستن مهره درد کمر ایجاد شود.

کمردری که صبح تشدید می شود یعنی التهابی در کمر وجود دارد و باید علت التهاب بررسی و درمان شود تا درمان صحیح کمردرد صورت بپذیرد. معمولا شما باید به یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه کنید تا از نظر درگیری فاست کمر و دیسک کمر و التهاب مفصل ساکرو ایلیاک و …. بررسی شوید و یک درمان درست و علمی را بر اساس مشکل کمر دریافت کنید.

کلنیک تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی پیشگام : 6691465066576991

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.