ارتباط درد کنار زانو و عصب سیاتیک

من کنار زانویم درد می کند ولی دکتر گفته این درد مربوط به درد سیاتیک تو است و باید کمرت و عصب سیاتیک از کمرت درمان بشه اما من کمردرد ندارم؟

این سوالی است که بسیاری از بیماران از ما می پرسند و واقعیت این است که در بسیار از موارد درد های ارجاعی از کمر که رادیکولوپاتی نامیده می شوند خصوصا در موارد مزمن درد خود را در اندام تحتانی نشان می دهند ودرد واقعی در کمر ندارند.

درد سیاتیک هم از همین جمله است در مئارد حاد و عود های شدید درد خود را در کمر و سپس باسن و بعد پشت یا کنار زانو و بعد هم پشت یا کنار ساق پا نشان می دهد اما در موارد مزمن  درد کمر زیادی نداریم و در بسیاری از بیماران اصلا کمر درد نداریم و درد ممکن است در هر نقطه ای از مسیر عصب سیاتیک باشد ولی درد ی اصلا در کمر وجو ندارد. اینجانب بیماران بسیاری داشتم که با شکایت درد پاشنه پا یا درد کناره خارجی زانو مراجعه کرده اند و درد انها منشا در کمر و عصب سیاتیک یا سایر علل کمردرد و سایر ریشه های کمر داشه است.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.