ارتباط درد کمر و گردن و سندرم فیبرومیالژی

سلام دکتر جان .به من گفته اند بیماری فیبرومیالژی دارم و هزاران درمان از دارو های قوی و ماساژدرمانی انجام دادم ولی جواب نگ رفتم نظر شما چیست

بیماری فیبرومیالژی یک نوع سندرم افزایش حساسیت نسبت به درد می باشد که می تواند خود را به صورت کمردرد یا گردن درد و اصولا درد نشان دهد. در فیبرومیالژی خصوصا در سیستم عصبی مرکزی تجزیه و تحلیل درد به هم می خورد و به نوعی بیمار تمام ازار های کوچک محیطی را بیشتر می فهمد. اگر چه ذاتا بیماری خطرناک و پیشرونده نمی باشد اما چون دایما بیماران درد دارند و به روش های متداول درمان درد از جمله داروهای مسکن معمول پاسخ مناسبی نمی دهند ویزیت دکترهای مختلف را تجربه می کنند. اول از همه اینکه شما باید بدانید بیماری شما خطرناک نیست با اموزش ورزش های مناسب ,  تجویز داروهای غیر مسکن مخصوص بیماری ,  استفاده از تکنیک های درمان دستی جهت باز کردن ستون فقرات و گرفتگی های عضلانی ,  استفاده از تکنیک های طب سوزنی  می توان به شما کمک کرد تا ظرف کمتر از 6 ماه به طور قابل ملاحظه ای از درد و الامتان کاسته شود.

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.