علت درد عضله چیست؟

فهرست مطالب

مشاوره با دستیاران دکتر سپهریان

علل شایع درد عضله

شایعترین علت درد عضله استرس و استفاده بیش از حد از عضله و صدمات خیف می باشد. این فرم از دردها اغلب درد عضله در یک ناحیه خاص هستند و یا نهایتا در چند عضله در یک مجموعه خاص ازعضلات در یک محدوده خاص.

شایع ترین علت درد عضله که به صورت کلی در بدن دیده می شود عفونت ها مثل سرماخوردگی و امثال آن است.

بعضی دیگر از دردهای عضله  که در دسته سندرم های درد عضلانی قرار می گیرند و درمان انها توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام می شود عبارتند از:

سندرم خستگی مزمن

بیماری فیبرو میالزیا

سندرم دردهای میوفاسیال ( به عنوان شایعترین علت درد عضله به صوت موضعی)

دیستونی های عضلانی

درد های ناشی از تحرک عصب مانند درد ناشی از دیسک کمر یا دیسک گردن

کشیدگی و پارگی های عضلانی  که ما آن را در ورزشکاران می بینیم

کرامپ عضلانی

گرفتگی عضلانی در عضلات اراف ارتریت ماند آرتریت زانو

اکثر بیماری های  روماتیسمی  مانند  لوپوس ، روماتویید آرترویید ، پلی میالژیا روماتیکا

سندرم خستگی مزمن

درد عضله به دیلیل سندرم پست پولیو

درد عضله به دلیل کار کشیدن بیش از حد از آن

درد عضله به دلیل استفاده از بعضی از داروها مانند بعضی از داروهای ضد چربی

چه موقع در دردهای عضلانی باید نزد پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتیکه  درد عضله  و اصولا هر گونه دردی در عضلات اطراف قفسه سینه داشتید یا درد عضله ای داشتید که همراه احساس تب و کوفتگی کلی بدن بود یا دردی که همراه با دانه زدن بود باید به صورت اورژانسی نزد پزشک بروید.

درد عضله  که پس از ورزش یا پیاده روی طولانی مدت ایجاد می شود حداکثر باید بعد از 24 ساعت حذف شود و  اگر حذف نشد باید نزد پزشک متخصص طب فیزیکی یا طب ورزش بروید.

درد عضله که در پشت پا و شبانه ایجاد می شود ممکن است ناشی از تحریک دیسک کمر باشد و باید سریع با مداخله پزشک طب فیزیکی درمان دیسک کمر و درد عضله انجام شود. گاهی این دردها و گرفتگی ها ناشی از سندرم پریفورمیس و گرفتگی عضله ای خاص در لگن است که  با چند حرکت دستی باز می شود.

درد عضله ای که پشت کامپیوتر ایجاد می شود بعد از بلند شدن از پشت کامپیوتر باقی می ماند را جدی بگیرید که می تواند مقدمه ای برای آرتروز گردن و گردن دردهای مزمن شود و چه بسا بسیاری از دیسک های گردن از همین زمان و از همین دردهای بدون اهمیت آغاز می شوند.

مشاوره با دستیاران دکتر سپهریان

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.