درمانهای دستی ستون فقرات یا کایروپراکتیک

درمانهای دستی ستون فقرات یا کایروپراکتیک

درمان های دستی ستون فقرات ( مانيپولاسيون ) جهت اصلاح و تطبق ستون فقرات یا کایروپراکسی

علم درمان دستی ستون فقرات ( مانیپولاسیون ) به صورت بسيار سريعي در دنيا روبه گسترش مي باشد و در تمام نقاط دنيا از جمله آمريكا و اروپا مورد اقبال جامعه پزشكي و مردم قرار گرفته است. پايه علم مانیپولاسیون استوار بر اين حقيقت مي باشد كه اختلالات جزئي در سيستم ستون فقرات عضلات و خصوصا اعصاب محيطي مي تواند موجب  دردهاي بسيار شديد مبهم و پراكنده در بدن شود و با اصلاح اين موارد خصوصا راستاي  ستون  فقرات مي توان به كمك دست جابجايي هاي خفيف را اصلاح كرد و لذا مسير پالسهاي الكتريكي اعصاب اصلاح شده و موجب بهبود عملكرد سيستم اسكلتي – عضلاني و بازگرداندن سلامتي به بيمار مي شود.

در روش درمان های دستی ستون فقرات متخصص طب فيزيكي و توانبخشي و یا کایروپراکتیک انحراف موجود درمهره هاي بدن را شناسايي كرده وبا انجام يك حركت ريز و سريع كه به مهره وارد مي كند آنرا به جاي صحيح خود برمي گرداند و موجب كاهش دراماتيك درد گزگز و مورمور مي شود .

روش اصلاح و تنظيم ستون فقرات به كمك دست ( مانیپولاسیون کمر ) يك روش بي خطر و بدون عوارض می باشد كه اگر توسط فرد متخصص کایروپراکتیک انجام شود بسيار كمك كننده خواهد بود و مي تواند  بيمار در مواردي از دردهاي حاد و مزمن  كاملا رها شود. یکی از اصلی ترین کاربرد کایروپراکتیک درمان دیسک کمر می باشد که از آن با عنوان جا اندازی هم یاد می کنند.

هرچند بسياري از افراد معتقدند كه ما كار سختي انجام نمي دهيم كه ستون فقراتمان جابجا شود اما امروزه علت بسياري از بيماريهاي ستون فقرات ايستادن و نشستن طولاني مي باشد وهمين وضعيتهاي طولاني موجب جابجايي مهره هاي پا مي شود اما فقط در طول روز يكسري گرفتگي ها و سختي ها و بعضا دردهاي  انتشاري را تجربه خواهيم كرد. با انجام درمان دستی ستون فقرات و سپس آموزش ورزش مناسب بيمار مي تواند به تمام اين دردها خاتمه دهد.

بيشترين اثر درمانهاي دستي روي کمر درد، گردن درد (وهمچنين ديسك كمروگردن) سياتيك سفتي گردن سردردهاي تنشي و ميگرن مانند مي باشد.  درمان دستی زانو برای برای درمان زانودرد و دیگر مشکلات مربوط به زانو بهره گرفته می شود.

پزشك  متخصص  طب فيزيكي  و  توان بخشي  پس ازطي دوره عمومي 7 سال  طبابت و يك  دوره 3 تا 4 ساله تخصصي به  مهارتهاي لازم جهت مانورهاي حركتي روي ستون فقرات دست مي يابد و موجب كمك در درمان بسياري از بيماريها مي شود كه حتي مدتهاست سرگردان درمراكز درماني به دنبال مداواي دردهاي خود مي باشند.

درمان دستی و کایروپراکتیک از درمان های مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا در درمان دیسک کمر می باشد و باید لزوما توسط پزشک متخصص آموزش دیده انجام شود.

جدیدترین هنرهای درمان دستی ستون فقرات و درمان های پیشرفته غیرجراحی مانیپولاسیون در درمان بیماری های شانه و گردن توسط دکتر سپهریان به بیماران ارایه می گردد.

درمان استئو پاتی نیز متدی برای ارزیابی، درمان و پیشگیری از طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات فیزیکی است. پزشک متخصص استئوپاتی، از ترکیبی از حرکات، کشش‌ها، ماساژ بافت نرم و تکنیک‌های درمان دستی بر روی عضلات و مفاصل استفاده می‌کند تا عملکرد آن‌ها را بهبود دهد، درد بیمار را تسکین دهد و همچنین روند بهبودی را تسریع بخشد.

در کلنیک پیشگام به یکی از موارد درمانی درمان دستی کایروپراکتیک در تهران انجام می شود. همچنین از تخت های دکامپرشن قوی ساخت ۲.۱۷ امریکا استفاده می شود.

دکترمحمدحسین سپهریان ( متخصص طب فیزیکی و توانبخشی)

جهت رزرو نوبت با شماره های زیر تماس بگیرید

دکتر سپهریان

دکتر سپهریان متخصص طب فیزیکی و درد با بیش‌از پانزده سال سابقه درمان‌های غیر جراحی ستون فقرات و مفاصل دارای مقالات متعدد در زمینه یافتن راه های تشخیصی پاراکیلنیک و درمانی در بیماران با درد مزمن و سندرم های افزایش حساسیت مرکزی مانند فیبرومیالژی می‌باشد.

تماس با ما